Kuidas leida Austraalias lühikeseks ajaks hea hinnaga elukoht?

Mis on kodu, kus on kodu, kus on kodukoht? Need “Nukitsamehest” pärit laulusõnad iseloomustavad hetkel nagu valatult meie koduotsinguid siin Austraalias. Oleme tänaseks maailma teisel kuklapoolel veetnud ligi kolm nädalat ja täpselt sama palju, kolm korda ka elukohta vahetanud. Järgnevalt tuleb juttu sellest, kuidas meil siiani läinud on ning kuidas leida Austraalias lühikeseks ajaks mõistliku hinnaga elamine.

Austraalia pinnale saabudes oli esimene kõige tähtsam küsimus see, kuhu pessa me oma kodinatega maabume ning kust oleks kõige mugavam hakata uut elu tasapisi ülesse ehitama. Alustasime elupaiga otsinguid juba Eestis. Surfasime populaarses Austraalia mootorsõidukite, majutuse, kodutarvete, töökohtade, elektroonika, spordivarustuse jne (ühesõnaga, laske fantaasial lennata) vahendusportaalis Gumtree‘s. Kuna Eestis olles veebileht korteriomanike telefoninumbreid ei näita, oli meie ainsaks valikuks kontakteerumine kirja teel.

Paraku see väga suurt edu ei toonud – kirjutasime kümnele potentsiaalsele uuele rendiandjale ning saime vastuse täpselt… mitte üheltki. Võta näpust – kas läksid siis korterid nii ruttu kaubaks või häiris omanikke meie soov korterit lühiajaliselt rentida. Õppetund nr 1: Gumtree on portaal, kus tasub inimestega suhelda läbi telefoni, kas siis sõnumeid vahetades või helistades. Nii on otsing hulga tulemuslikum.

Paralleelselt Gumtreega otsustasime  kätt proovida Couchsurfingus. Tegemist on leheküljega, kus kohalikud pakuvad ränduritele nagu meie tasuta varjualust kokkulepitud perioodiks ja tingimustel. Olen Couchsurfingut kasutanud varem kaks korda, ühe korra Hispaaniasse ja teine kord Inglismaale reisides ning mõlemast korrast on meeles kustumatud mälestused. Kohalike juures ööbida, kogeda nende autentset kultuuri ning pidada maha innustavaid mõttevahetusi riikide ja elude erinevusest on ikka hoopis teine tunne, kui veeta oma reis üksluisete hotelliseinade vahel. Couchsurfingu miinus on ajakulukus, nimelt võib ööbismiskoha leidmisega minna natuke aega. Nagu kalastades, kui pead selleks, et ühe korra näkkaks tunde kannatlikult ootama, vajab ka Couchsurfing Sinu pühendumust ja kannatlikkust koha leidmisel. Meil läks enne tulekut kiireks ja sain kirju saata vaid viiele inimesele. Kahjuks neilt positiivseid vastuseid ei saabunud, mistõttu ei leidnud me Couchsurfingust omale esimesteks päevadeks katusealust.

Olime juba lootust kaotamas, sest reisini oli jäänud vaid napp paar päeva ja mõtlesime, et mis seal ikka siis, lähme puu alla magama (Austraalias on vähemalt palmid ja soe), kuni avastasime Airbnb. Airbnb põhiidee on sarnane Couchsurfinguga – võimalus kogeda ehtsat kohalikku kultuuri, kuid mitte tasuta, vaid omaniku poolt määratud hinna eest. Elukoha broneerimiseks on vajalik krediitkaardi olemasolu ning summa tuleb maksta ette.

Olemegi kogu Austraalias oleku ajal Airbnb-d kasutanud. Nädala kaupa elanud siin ja seal. Otsinud sellist kohta, kus tekiks kodune tunne ja mis oleks tööle lähedal. Kõikides elupaikades on meie käsutusse antud üks tuba ning ühiskasutatav köök, elutuba, vannituba ning internet.

Esimesel nädalal ööbisime Steveni juures Calamvale’is. Tasu ühe nädala eest oli 220 AUD-d ehk ligikaudu 150 eurot. Calamvale on Brisbane’i kesklinnast umbes 20 km kaugusel asuv rahulik äärelinn. Linna sõit kestis olenevalt liiklusoludest umbes pool tundi. Steven on neljakümnendates rõõmsameelne ja äärmiselt abivalmis austraallane, kes lisaks põhitööle armastab esineda ning osaleb näitlejana kolmes etenduses, millest üks on näiteks rokkooper Jesus Christ Superstar. Nägime teda kodus haruharva, kuid nendel hetkel oli tal olenemata hektilisest töögraafikust alati naeratus näol. Kodu ise oli lihtne ja viisakas, kuid isikupäratu ning tuhm. Seal viibides oli tugevalt tunda, et majapidamisest on puudu hoolitsev naisekäsi.

Lisaks meile elas samal ajal majas ka teine paar, venelanna Iraida ja prantslane Raphael. Nad olid pesitsenud Austraalias umbes aasta ning tulid Brisbane’i vaid selleks, et oma auto  ja muu kraam maha müüa. Hingelt maailmarändurid – enne Austraaliasse tulekut reisisid nad risti ja põiki läbi Lõuna-Ameerika ning ootasid nüüd Brisbane’is, et saaks oma maise vara maha müüa, et koos Indoneesiasse ja Aasiasse rännata. Oktoobri alguses lähevad nad kuuajalisele retkele jahiga. Nende ülesanne jahil on kaptenit aidata ning teha muid lihtsamaid töid, kuid vastutasuks saavad nad kuu aja vältel erinevaid Indoneesia saari külastada. Ütlesid, et peavad nädalas kahepeale maksma vaid 50 dollarit toidu eest, muus osas on reis neile tasuta. Reisi sihtpunkt on India ja seal ootab neid paarinädalane joogalaager. Kõlab hästi või mis! Mõtlesime Mairoga, et võtaks ka ehk enne koju naasmist midagi sarnast ette.

dscf0601Vasakult – Iraida, Raphael, Mairo ja mina. Seisame meie Calamvale’i majutuskoha ees.

Saime nädala jooksul nii Steveni kui ka oma kõrvaltoa naabritega väga lähedaseks. Nende viimasel õhtul Brisbane’is enne Balile lendamist läksime kuuekesi – mina, Mairo, Iraida, Raphael, Steven ning tema uus külaline Danuta välja sööma. Valisime hubase õhtu veetmiseks kodu lähedal asuva Korea restorani. Kogemuse muutis huvitavaks see, et liha saime küpsetada ise – laudadele oli paigaldatud grillikohad. Mmm, kuidas need road viisid alles keele alla! Pärast läksime veel kuuekesi kohvikusse hõrke magustoite nautima. Kogu õhtu oli tohutult mõnus, mõtlesime Mairoga, et nemad oleks nagu meie Austraalia perekond. Selline soe ja õdus tunne tekkis!

dscf0848Vasakult – Mairo, mina, Iraida, Danuta, Raphael ja Steven.
dscf0868Kuus maiasmokka ning meie hõrgutised (ajame teile nüüd isu peale):

Meie teine elukoht asus linnaosas nimega Holland Park West. Maksime nädala eest 340 AUD-d ehk 230 eurot. Holland Park Westi muutis imeliseks asukoht – maja asus kesklinnast vaid 8 km ehk 10 minuti autosõidu kaugusel ning paiknes kõrgel-kõrgel mäe otsas. Meie elutoa aknast ja maja eest avanes muinasjutuline vaade Brisbane’i pilvelõhkujatele. Võõrustajaks oli hiinlanna Yanheng. Hiinlasi ja aasialasi on siin Austraalias üldse palju, umbes muu rahvaga pooleks. Seega pea iga teine, keda tänaval kohtad, on pilusilmne.

dscf0797Vaade Holland Park Westi elukoha maja eest.

Yanheng kostitas meid saabumisel külmakappi jäetud apelsinide, croissantide ja piimaga. Maja oli hiiglaslik ning igal pool ilutsesid hiinalikud detailid ja roosa lillemotiiv. Lisaks meile ööbisid kõrvaltubades veel üks hiinlasest üliõpilane ja paar. Tudengil oli komme kõige ootamatutel hetkedel nurga tagant välja ilmuda ja siis kaduda ning tubades ringi hiilida, mistõttu meenutas ta meile Mairoga kangesti mõnda vaimu Ringi või Vimma õudusfilmidest. 😀 Üritasime seetõttu öösel oma toast mitte väljuda, et mitte südameatakki saada.

img_3706Meie tuba Holland Park Westis.

Hetkel oleme teist päeva Wishartis. Elukoht asub 14 km kaugusel kesklinnast (linna jõuame umbes 15-20 minutiga) ja maja on nii seest kui väljast seni ilusaim, kus olnud oleme. Hind viieks päevaks oli 250 AUD-d ehk 170 eurot. Meie käsutuses on tuba ja privaatne vannituba, mis on suureks eeliseks. Eriti magusaks muudab koha hinnas sisalduv rentijate poolt pakutav hommikusöök (piim, sai, müsli, tee, kohv, moos, pähklivõi). Maja omanikeks on Iraagist pärit, ent viimased kümme aastat Austraalias elanud Ian ja tema korealannast tüdruksõber. Mõlemad töötavad ülikoolis, tegelevad uurimistööga ning teevad laboris katseid.

20160927_150633Meie praegune elupaik Wishartis.

Kuhu läheme kolme päeva pärast? Kes seda teab! Koduks on Austraaliat veel natuke vara nimetada. Nagu “Nukitsameheski” öeldakse, on kodul  eriline lõhn, värv ja maik – seda me siit veel leidnud ei ole. Aga oleme avastanud, et tegelikult ei olegi alati vaja seda kindlat pinnaalust. Meie kodu oleme me ise, mina ise ja Mairo. Oleme leidnud selle tunde enda seest ja üksteise toetusest.

– Kaisa

5 thoughts on “Kuidas leida Austraalias lühikeseks ajaks hea hinnaga elukoht?

1. Sirje Reisberg ütles:

Püüdke nii , et see millesse te usute oleks osa kõigest millega te tegelete
    PÄIKEST:I

Heade soovidega
    ka ” natuke ” teie sugulane
    Sirje

Meeldib

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google+ photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google+ kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )