Miks meile meeldis Sydneys käia, kuid mitte seal elada

Meie viimane tööpäev teraviljaettevõttes GrainCorp oli 30. detsembril. Oleksime saanud sinna isegi kauemaks tööle jääda, kuid kuna väsimus hakkas ennast vaikselt tunda andma ning silme ees terendas uhke aastavahetus Sydneys, siis otsustasime aasta viimase päeva hommikul oma kompsud kokku pakkida. Alustasime teekonda Austraalia kõige suurema rahvaarvuga (4,9 miljonit) linna Sydneysse.

Leppisime Mairoga jõulude ajal kokku, et me sel aastal üksteisele jõulukingitusi ei tee ning et selle asemel poputame ennast Sydneys natuke rohkem. Unistasime, et pärast paari kuud rasket tööd kulub meile üks mõnus spaa-puhkus jõusaali, ujumiskompleksi, sauna ja massaažiga kenasti ära. Meil oli Tallinnas elades traditsioon, et käisime igal pühapäeval jõusaalis ning pärast seda ujumas, mullivannis ning saunas. Nii kokku mitu tundi. Olime seda meeletult igatsema hakanud.

Pärast info- ja hinnaotsingut selgus, et Austraalias ei ole spaad nii populaarsed kui Eestis. Mis Sa ikka lähed sinna sauna ja basseini, kui väljas on nagunii 40 kraadi ja bassein paljudel kodus olemas! Enamik pakkumisi oli vaid päeva-spaadele, koos ööbimisega variante leidus vähe või olid need ulmeliselt kallid.

Leidsime veel parema lahenduse – selle asemel, et olla ainult ühe öö spas ja maksta selle eest 500 või rohkem dollarit, tasusime 540 AUD-d (380 eurot) ja elasime nädala uuemat sorti Airbnb-st leitud Sydney korteris, kus on kompleksis ka tasuta jõusaali, basseini, mullivanni ja sauna kasutamise võimalus.

cc83f5aa-5e76-45a3-9dd3-212cbceb6cf7

Meie Sydney korteri jõusaal.

2675ab31-c060-4184-8b78-36253ca5b95a

Bassein ja mullivann.

40fe84fc-634c-4f11-a4cb-0f57533e0778

Saun.

Hommikusööke nautisime rõdul. Pildil on keele alla viivad banaani-kaerahelbe-proteiinipannkoogid kreeka jogurti, mustikate ja mangoga.

Saatsime oma aastavahetuse ja sellele järgneva nädala mööda seal korteris. Jõudsime Sydneysse 31. detsembri õhtul ning meile jäi täpselt nii palju aega, et jõudsime pärast asjade lahtipakkimist kesklinna oma elu võimsaimat ilutulestikku nautima minna. Saladuskatte all võin öelda, et parema ilutulestiku elamuse olen tegelikult saanud Tallinnas Vabaduse väljakul. Sydneys saab ilutulestikku imetleda kaugelt ja kuigi vaatepilt on võimas, annab palju parema elamuse otse ilutulestiku all, kogu möllu sees tulevärgi vaatamine. Sydneys on paljud teed ja piirkonnad aastavahetusel suletud ning selleks, et saada väga hea positsioon, kust ilutulestikku jälgida, tuleb kas seal piirkonnas elada või sinna pääsemise eest maksta.

sydney-new-years-eve-fireworks-1sydney-nye-2014-1024x340

sydney-nye-fireworks

Ilutulestik Sydneys aastavahetusel erinevatest vaatepunktidest.

Järgnevad päevad ja nädalad möödusid vaheldumisi jõusaalis oma tervisele panustades, sauna ja basseini mõnusid nautides ning linnas vaatamisväärsusi imetledes. Mairo tegi ühele heale sõbrale sünnipäeva puhul tervituse, kus muuhulgas tutvustab kompleksi, kus me esimesel nädalal elasime. Usun, et sünnipäevalapsel ei ole selle vastu midagi kui seda ka Teiega jagame. Videot saate vaadata siit.

Jalutasime Sydney kesklinnas ning sadamasillal ja külastasime kurikuulsat ooperimaja, mis oli disaini poolest väga huvitav kunstiteos. Huvitav fakt: räägitakse, et Sydney ooperimaja arhitektil Jorn Utzonil tekkis ooperimaja purikatuste idee apelsini koorides. Ooperimaja sünd oli pikk ja vaevaline: seda ehitati tervelt 14 aastat.

dscf3239dscf3281dscf3294dscf3276dscf3319dscf3195

Minu seljataga kõrgub uhke ooperimaja.

Queen Victoria building Sydneys, mis on ühtlasi ka ostukeskus.

Jalutasime ja õhtustasime Darling Harbouri ühes restoranides. Nautisime üle pika aja vabaduse tunnet.

Darling Harbour.

Meil ei jäänud proovimata ka rannamõnud. Veetsime päeva Sydney populaarses Bondi rannas. Võtsime päikest, suplesime meres ning jalutasime mööda maalilist rannikuäärt. Bondi rannast jookseb mööda rannikut Bronte rannani teerada, mis üllatab võimsate vaadete, kauni silmapiiri ja mitmekesisusega. Sellistes kohtades ongi kõige mõnusam jalutada. See kuidagi vabastab pingetest ja annab positiivset energiat. Täpselt seda oligi pärast intensiivset tööperioodi vaja.

dscf3492dscf3443dscf3404dscf3393dscf3396dscf3385dscf3423

Sõitsime ka randa nimega Palm Beach. Seal filmitakse seriaali Kodus ja Võõrsil välivõtteid. Seriaali võtted küll parasjagu ei käinud ning kuulsaid näitlejaid me ei silmanud, kuid selle eest saime Summer Bay randa ja merd täies ilus proovida ning seriaali kurikuulsas paadisadamas jalutada.

dscf3508dscf3569dscf3558

Kodus ja Võõrsil paadisadam Palm Beachil.

Kuna ei mina ega Mairo pole päris elus haisid näinud, käisime läbi ka Sydney Sea Life akvaariumist. Nägime esimest korda elus haisid, pingviine, raisid ning muud kirevat veealust maailma. Ühe pileti hind oli natuke alla 40 AUD (28 eurot), aga elamus seda kindlasti väärt.

dscf3686dscf3708dscf3759dscf3799dscf3822dscf3826dscf3715dscf3873dscf3898dscf3901

Viimased päevad möödusid Sydneyst vaid paari tunnise sõidu kaugusel olevaid Sinimägesid (Blue Mountains) külastades. Sinimäed on üks must visit kohtadest ükskõik kellele, kes Sydneysse sattuma peaks. See on tegelikult suur piirkond, kuhu tullakse puhkama mitmeks päevaks. Meil oli võimalus külastada seda ühe päeva vältel ning võtsime sellest maksimumi. Nägime ära Sinimägede tuntuima turismiobjekti Kolm Õde (Three Sisters), keda aborigeenide legendi kohaselt isa vangistuses hoiab, et neid kurja vaimu käest päästa. Päeva tipphetk oli aga kahtlemata Minnehaha kose all ujumine.

Kolm Õde (Three Sisters) Sinimägedes.

dscf4143dscf4169dscf4152dscf3940dscf3980

Minnehaha Falls.

dscf4100dscf4063dscf4034

Puhkasime Sydneys kokku kaks nädalat. Sydney oli küll võimas suurlinn, aga meile sügavat muljet ei jätnud. Oleme hakanud mõistma, et tahaksime Mairoga elada tulevikus pigem mõnes väiksemas linnakeses, kus kõik on enam-vähem käe ja jala juures ja kesklinna sõitmiseks ei kulu tund või kauemgi. Kuigi Sydney on võimas ja seal oleks veel avastamist omajagu, ei tõmba meid Sydney taoline suurlinna elu kohe üldse. Inimmassides tunglemine on lihtsalt niivõrd väsitav. Eesti on sellest küljest vaadatuna väga tore koht.

Oleme avastanud, et Austraalia ilu ei seisne tema suurlinnades, need on igal pool maailmas sarnased. Pilvelõhkujaid on küll alguses tore imetleda, sest meil neid Eestis ju pole, aga kui oled neid juba näinud, muutuvad need kõik tavaliseks. Austraalia võlu seisneb selle riigi mitmekesises ja imekaunis looduses, loodusparkides, koskedes ja vihmametsades ning kirjus linnu- ja loomariigis. Need on siin tõesti võrratud.

– Kaisa

One thought on “Miks meile meeldis Sydneys käia, kuid mitte seal elada

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google+ photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google+ kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )