Tere Melbourne ja Arnold Schwarzenegger!

Veetsime veinitehases töötamise vahepeal seiklusliku nädalavahetuse Melbourne’is. Väisasime seejuures maailma suurimat iga-aastast multi-spordi festivali Arnold Classic ning nägime oma silmadega kulturisti ja filmi “Terminaator” staari Arnold Schwarzeneggrit.

Kuuldused Melbourne’i heast elu-olust olid meie kõrvu juba enne reisi algust jõudnud. Melbourne’i on tervelt kuuel aastal maailma kõige parema elukvaliteediga linnaks nimetatud. Milles siis peitub selle linnakese fenomen?

Melbourne’i sisse sõites hämmastas meid kohe selle suurus ja rohelus. Metropolis elab 4,5 miljonit inimest ning tegemist on Sydney järel Austraalia suuruselt teise linnaga.

Suurlinnades tuleb varuda ühest punktist teise jõudmiseks mitu tundi. Näiteks asus meie majutus kaardi pealt vaadates kesklinnale üsna lähedal, kuid reaalsuses kulus autosõidule tund. Silmapiirile jäid kaunid pargid, uhked elamud ning kenasti hooldatud värvikirevad aiad. Kesklinnas domineerisid vastukaaluks modernsed pilvelõhkujad ning tuhanded poekesed ja toitlustusasutused.

Melbourne’i kesklinn.

Melbourne’i sümboliks peetakse tihti trammi, sest lisaks ulatuslikule rööbaste võrgustikule on nii kohalikele kui ka turistidele kesklinna piirkonnas trammiga liiklemine tasuta. Vahva oli see, et sarvilised olid rohelisele mõtteviisile sobivalt roheliseks võõbatud.

st-kilda

Teisena jäi kesklinnas seigeldes silma Melbourne’i muljetavaldav tänavakunst. Nii võis leida suurte shoppingutänavate vahelt väikseid ja silmipaistvaid graffitiga kaunistatud kõrvaltänavaid.

Melbourne’i tänavakunst.

Brighton Beach

Lisaks kesklinnas jalutamisele võtsime imelisest suvepäevast (või õigemini sügisest – siin on juba sügiskuu) viimast ja nautisime päikest Melbourne’i tuntuimas rannas, Brighton Beachil. Fakt, et Melbourne asub Lõuna-Austraalias, andis ennast rannapildis tugevalt tunda, sest tavapärase laguunsinise vee asemel tervitas meid seal Eesti randadele omane tume meri. Tuhmile rannaribale lisasid särtsu 82 omapärast vikerkaarevärvilist puidust rannaboksi. Majakesi müüakse muide vaid rajoonis elavatele kohalikele ning siiani on kalleim rannaboks ostetud 285 000 AUD ehk ligikaudu 200 000 euro eest!

melbourne-beach-hut

Brighton Beach.

Arnold Classic

Päeva tipphetkeks ning algseks põhjuseks, miks me reisi ette otsustasime võtta, oli sama päeva õhtul toimuva spordifestivali Arnold Classic meeste ja naiste body fitnessi ning naiste fitnessi ja bikiinifitnessi finaal. Olin fitnessi võistlusi varem Eestis ühe korra vaatamas käinud ja kuna sain tookord meeldiva elamuse osaliseks, tahtsin näha, kuidas selliseid võistlusi maailmatasemel korraldatakse.

Üritus toimus Melbourne’i messikeskuses. Saali parimad kohad olid reserveeritud aukülalistele ja sponsoritele ning pealtvaatajatel oli võimalik soetada endale täpselt nii hea kohaga piletid kui rahakott või kaine mõistus lubas. Meie valisime 65 AUD-d (46 eurot) maksvad pronksmärgistusega kohad. Hõbepileti hind oli näiteks 110 AUD-d (78 eurot) ning kuldpileti eest pidi välja käima 200 AUD-d (141 eurot).  Odavaim pilet maksis 50 AUD-d (35 eurot).

Minu taustal on võimas Melbourne’i messikeskus.

Tahaksin öelda, et saime mastaabselt ürituselt ka sadu kordi suurema positiivse elamuse kui Eesti võistlustelt, kuid peaksin siis Teile luiskama. Kehad olid sportlastel küll ilusad ja imetlusväärsed, aga… ei tea, milles oli asi – kas selles, et olime Mairoga mõlemad magamata, et võistlejad oli kõik meie jaoks võõrad või et olime lavast ikkagi liiga kaugel ja pidime toimuvat ekraani vahendusel jälgima, aga pigem ajas meid vaatepilt haigutama kui vaimustusest rõkkama.

Vaade meie istekohtadelt lavale.

Screen Shot 2017-03-26 at 18.36.57

Võitjad – vasakul naiste fitnessi võitja Oksana Grishina ning paremalt bikiinifitnessi võitja Angelica Teixeira ning meeste body fitnessi tšempion Brandon Curry.

Tagantjärgi hinnates oleksime pidanud finaalishow asemel ostma piletid Arnold Classicu Expole ehk näitusele, kus tutvustati värskeid fitnessi tooteid ja teenuseid ning kus toimusid rammumehe võistlused, kus eestlasest sportlane Rauno Heinla maailmarekordi püstitas (loe ja kuula sellest rekordist rohkem siit).

Finaalist jäi kõige eredamalt meelde ehk superstaar Arnold Schwarzeneggeri kõne. Mr. Olympia lavaline etteaste oli väga mõnus ja humoorikas. Seega saame nüüd vähemalt teha linnukese, et oleme käinud vaatamas maailma suurimat iga-aastast spordifestivali ning näinud oma silmadega Arnold Schwarzeneggrit!

Arnold Schwarzenegger kõnet pidamas.

Lubasime Mairoga iseendale, et Melbourne’i külastame tulevikus kindlasti veel. See linn lummas meid oma isikupära ning mõnusate kirjude kõrvaltänavatega. Kahe päeva jooksul armusime Melbourne’i enam kui Brisbane’i, kus elasime kaks kuud või Sydneysse, kus veetsime kaks nädalat.

– Kaisa

One thought on “Tere Melbourne ja Arnold Schwarzenegger!

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google+ photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google+ kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )