Sportlik nädal taipoksi laagris Koh Phanganil

Kuigi Tai reisist on nüüd mõned nädalad möödas, meenutame seda imelist puhkusereisi jätkuvalt elevuse ja säravate silmadega. Veetsime teise nädala Koh Phanganil Diamond Muay Thai poksilaagris, mis oli selle reisi üks väljakutsuvamaid ettevõtmisi.

Koh Phangani seostatakse kurikuulsate täiskuu pidude ehk Full Moon Party-dega, mis toovad saarele pidutsemislembelisi noori kogu maailmast. Meie kogemus oli aga  vastupidine, kuna külastasime saart hooajaväliselt ning mitte rannapidude toimumise ajal. Saabusime kärarikkast Phuketist rahulikku ja vaikse rütmiga, peaaegu et inimtühjade liivarandadega paradiisisaarele.

Koh Phangan kinnistus meie meeltes seega kui tõeliselt mõnus ja rahulik paik. Samas ei saanud seal veedetud nädalat ka parima tahtmise juures nimetada rahulikuks, sest veetsime selle taipoksi treeninglaagris. Muay Thai on Tai rahvussport ning seda spordiala on seal harrastatud ja armastatud sajandeid. Kui eestlasi nimetatakse laulurahvaks, siis tailaste kohta võib öelda, et nad sünnivad poksikindad käes.

Miks otsustasime taipoksi laagrisse minna? Üheks põhjuseks oli soov kogeda midagi tõeliselt Tai kultuurile omast. Lihtsalt basseini või mere ääres rannaliival lesida on küll tore, aga mitte meie jaoks. Armastan aktiivset puhkust ega suuda pikalt ühe koha peal püsida, sest see on väsitav – naudin liikumist, sporti ja tunnen, et see ongi minu jaoks õige puhkus. Boonuseks oli võimalus õppida üht-teist enesekaitse kohta. Mine tea, millal elus seda vaja võib minna. Uue oskusega olen ehk nii võimekas, et suudan üks kord Mairolegi tuupi teha. 😀

Diamond Muay Thai laagri leidsime internetist googeldades. Tundus erinevate alternatiivide seast parim valik oma hinna ja pakutavate võimaluste poolest. Hind nädalaks oli 6500 bahti ehk 166 eurot ning see sisaldas:

• taipoksi treeninguid kaks korda päevas + fitnessi-/joogatund üks kord päevas;
  • majutust deluxe korteris (ca 300 meetri kaugusel treeningpaigast) suure kohekohalise voodi, televiisori, konditsioneeri, tasuta wifi, vannitoa ja toaleti,  kuuma vee ning pisikese kööginurgaga;
  • toitlustust kaks korda päevas;
  • piiramatut minijõusaali kasutust.

Treeningpaik.

Poksikottide ala.

Jõusaali osa.

Laagrisse olid oodatud nii algajad (nagu meie Mairoga) kui ka juba kogenud poksihuvilised. Kohustust treeningutes osaleda ei olnud, kõik võisid kohale minna ja trennis kaasa lüüa nii palju kui hing ihkas. Olime ainsad segased Mairoga, kes võimalust kolm korda päevas trenni teha ka reaalselt ära kasutasid!

Meie päevaplaan oli järgnev:

07:30 äratus, hügieen;
8:00 – 10:00 hommikune taipoksi trenn;
10:00 hommikusöök;
11:00 – 12:30 fitnessi- või joogatund;
12:30 – 16:00 vaba aeg;
16:00 – 18:00 õhtune taipoksi trenn;
18:00 õhtusöök.

Trennid algasid 15-minutilise soojendusega, milleks oli hüppenööriga hüppamine. Seejärel moodustasime ringi ja näitasime igaüks ette ühe soojendusharjutuse. Pärast seda aitasid treenerid (neid oli kokku umbes 9-11) meil kätele kaitsvad sidemed punuda ning siis algas taipoksi trenn. Tavaliselt jaotati meid kaheks, pooled õpilastest läksid poksikottide alale lööke treenima ning teised harjutasid treeneriga individuaalselt erinevaid muay thai võtteid. Kõik neli seeriat kestsid 7 – 10 minutit. Iga seeria vahel pidi tegema kümme kätekõverdust ning seejärel võisid teha väikese joogipausi. Umbes poole tunni pärast vahetasime rollid. Need, kes olid enne poksikottide alal läksid nüüd treeneriga lööke harjutama ja vastupidi. Järgmisena jaotati õpilased kahekaupa paaridesse ning meie ülesandeks oli vastasega õpitut praktiseerida. Tund lõppes kõhulihaste harjutuste (pidi tegema vähemalt 100 kordust) ning pealevenitusega.

IMG_5492IMG_5508IMG_5591IMG_5511

Treeningud olid nii minu kui Mairo jaoks täpselt paraja raskustasemega. Polnud liiga raske ega kerge. Kuna saal asus väljas, oli seinteta ning lõõskava päikese eest kaitsis vaid katus, nõudis eraldi harjumist 30 kraadises kuumuses treenimine. Külm vesi oli meie elupäästjaks.

Söögid olid lihtsad, kuid väga isuäratavad. Nii hommiku- kui ka õhtusöögiks pakuti üldjuhul kanafileed valge riisiga ning praetud muna ja/või juurviljadega. Mina tundsin puudust ainult värskest salatist, mistõttu hakkisin oma roa kõrvale iga kord turult ostetud värsket tomatit, kurki ning porgandit.

IMG_5405IMG_5473IMG_5476

Vabadel hetkedel lõuna ajal ning pärast õhtusööki rentisime rolleri ning põrutasime Koh Phangani avastama. Rannad olid saarel kordades ilusamad kui Phuketis. Täpselt postkaardi materjal! Lisaks maalilisele loodusele nägime ringi rännates kümneid jooga- ja muay thai treeningpaiku. Seega on Koh Phangan igaljuhul väärt külastamist ning sealt leiab enda jaoks midagi nii pidutsemis-, päevitamis- kui ka spordilembeline seikleja.

DCIM103GOPROG0114142.JPGIMG_5312IMG_5333IMG_5349IMG_5352IMG_5537IMG_5519IMG_5529IMG_5701IMG_5544IMG_5565IMG_5643IMG_5632

– Kaisa

One thought on “Sportlik nädal taipoksi laagris Koh Phanganil

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google+ photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google+ kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )